donderdag 25 mei 2017

Een paar weken zonder Facebook. ( voordeel of nadelen)

4 weken alweer. Dan doe ik mee met een kijkdoos actie, moet ik de foto op Facebook plaatsen. Het blijkt lastig te zijn om te leven zonder Facebook. We gaan eerst eens kijken hoe en of we dit kunnen oplossen zonder Facebook.




Dag 19 alweer. De avond4daagse is bezig, het mooie weer is terug. Bijna 3 weken zonder Facebook en ik mis het niet eens, ik ga niet eens elke dag naar dit verslag. Gister naar mn kleindochter geweest te kijken tijdens haar laatste dansles ( dit seizoen) voor het eerst gefilmd met mijn Nikon camera. Ik ga zo de beelden bekijken.



Dag 13 alweer. vandaag naar Den Helder, ik wilde op de Willemshaven de brug op de foto zetten, maar het regende en niet een klein beetje.  Het was stormig weer, en dus regendruppels op de lens. Ik heb de foto oudergemaakt in fotobewerkingsprogramma en ik ga zeker met mooi weer, nogmaals naar die locatie.

dag 10: intussen vliegt de tijd, kom ik niet eens toe aan het schrijven hier. Intussen met een fotowedstrijd iets gewonnen, nou ja gewonnen een kans op een prijs. De zeemeermin doet het goed bij Aruba.nl , nu sturen ze een boek waarin ik het verhaal mag optekenen, en opsieren. dat boek gaat weer terug en uit al die verhalen kiezen ze 2 winnaars die een fotoreis mogen maken.  Nu een week vakantie en dus ga ik weer lekker opstap om mooie foto te maken.



Dag 6. Vandaag een saaie dag voor de fotografie. De gele morgenster heb ik intussen gevonden, ook in uitgebloeide staat. Hij lijkt op de paardenbloem maar is het net niet. Binnenkort zal ik daar de foto van gaan maken.


Dag 3 en 4.  Eerst een creative foto gemaakt op het strand van Britt als zeemeermin, en vandaag een groepsfoto gemaakt van een hele familie. Daarna door naar het witte kalf en eindelijk kon ik hem netjes op de foto krijgen. Beetje jammer, dat ik er van de goede kant niet bij kon, zodat je nu niet de bossen ziet op de achtergrond, maar de huizen.




Dag 2: geen nieuwe foto's gemaakt, maar de foto's nagekeken, opgeruimd, van de zonsondergang van eerder die week. Bij de molen staan de bermen vol met margrieten, wat een mooi gezicht




de   schapen gingen ook slapen, het mooie was dat de schapen gewoon bleven liggen terwijl ik dichterbij kwam.





Hoi Allemaal, een uitdaging die ik graag aanga: een periode van 6 weken zonder Facebook.
Wat ga ik dan de komende tijd wel doen, dit blog bijhouden, vooral voorzien van vele foto's. Ik ga niet schrijven wat ik allemaal wel ga doen, maar over een tijdje zal ik wel iets daarover aangeven.

Voor mijn gevoel zal ik tijd overhebben, maar die zal snel gevuld worden met foto's maken maar ook mn archief een beetje opruimen. Op Instagram zal ik elke (bijna)dag een foto plaatsen, maar ook daar zal ik maar 1x per dag op kijken/reageren.  Natuurlijk ben ik wel op de gewone manier bereikbaar.

Vanochtend vroeg heerlijk met 2 hondjes een rondje van 5 km gelopen, en dan is het toch al warm, tenminste te zien aan reactie van Blizz, want die gaat elke 10 minuten wel even met haar voorpoten in een teil water staan, en dan weer in de zon liggen. ( het liefst loopt ze nog een rondje door huis).

Mn bossie gerbera's word echt minder en nu ze op weg zijn naar de kliko, heb ik de mooiste er nog even uitgehaald, en nog een foto gemaakt, de gerbera precies voor de zon.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten